1 augustus 2015

Statenlid PvdA uit Kudelstaart op catwalk Amsterdam Fashionweek

Kudelstaarts Statenlid PvdA op catwalk Amsterdam Fashionweek

Tijdens de Fashionweek Amsterdam op zondag 12 juli jl. heeft Marieke van Duijn uit Kudelstaart bijzondere ontwerpen op de catwalk mogen showen. Zij deed mee met de ‘political catwalk’ als vertegenwoordiger van de provincie Noord-Holland. Tien politici waaronder enkele Tweede- en Eerste Kamerleden, een Europarlementariër en Amsterdamse gemeenteraadsleden showden ontwerpen van jongeren. Van Duijn (PvdA) droeg het winnende ontwerp: de duurzame fietsbandenjurk.
Winnend ontwerpster Gaby Reiman (20) kreeg de prijs uitgereikt van de bekende mode-journaliste Cécile Narinx. Behalve het bijzondere ontwerp werd geroemd dat er ook rekening gehouden was met de leefstijl van het model. Van Duijn staat bekend als iemand die veel fietst en op een gezonde en duurzame manier in het leven staat. De fietsbandenjurk past daar goed bij, evenals het praktische regenscherm en de ‘wereld-top’.

Van Duijn is sinds enkele maanden actief als Provinciaal Statenlid voor de PvdA. Nog maar net begonnen en meteen al zo een belevenis. “Het was echt heel gaaf!”, aldus Van Duijn. “En ik ben heel trots op Gaby dat zij gewonnen heeft. Een vrouw met ambities, maar ook haar onzekerheden. Een supermooie en leerzame ervaring voor ons beide, kan ik wel zeggen.”
Political Catwalk is een initiatief van Stichting F6 die zich inzet om jongeren meer bewust te maken van politiek en democratie door middel van cultuur, zoals mode.

Waar ben je naar op zoek?