De PvdA Aalsmeer wil zichzelf opnieuw uitvinden

3 april 2017

Na vier periodes samenwerken binnen PACT is de tijd rijp dat de PvdA Aalsmeer zichzelf opnieuw uitvindt. PACT, het samenwerkingsverband tussen PvdA, GroenLinks en D66, bestaat richting de aankomende gemeenteraadsverkiezingen niet meer. De PvdA is vast van plan om onder eigen vlag door te gaan richting deze verkiezingen. Dat is de belangrijkste conclusie van het lokale partijbestuur. Het bestuur wil samen met leden en niet-leden, jong en oud weer nieuwe moed, nieuwe energie en nieuwe inspiratie vinden voor de komende jaren. Een nieuwe lente, een nieuw geluid in politiek Aalsmeer. De PvdA is nog steeds een partij met idealen om trots op te zijn. PvdA Aalsmeer is daarom vast van plan om via de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 het herstel van in ieder geval de lokale PvdA gestalte te geven. Dat kan alleen lukken met steun vanuit de samenleving. Wat is de komende jaren van belang, waar moet de PvdA zich sterk voor maken zijn de vragen waarop de sociaal- democraten antwoord willen vinden. Het PvdA-bestuur is daarom op zoek naar uw idee├źn, uw hulp en uw inzet. Leden maar ook niet-leden zijn van harte welkom om op zaterdag 8 april daar over te komen praten in de Oude Veiling.

De Partij van de Arbeid heeft een flink pak slaag gekregen bij de verkiezingen. Ook in Aalsmeer verloor de partij meer dan 10% van haar stemmers. Winnaars in onze mooie gemeente zijn respectievelijk CDA, PVV, D66 en GroenLinks. De VVD verloor ook flink, maar bleef toch de grootste met bijna 35% van de stemmen. Getallen die alle aanleiding geven om nieuwe ruimte te scheppen voor een sociaal en progressief geluid in deze gemeente.

Weer smoel geven

De start is op zaterdag 8 april in de Oude Veiling om 16.00 en de deuren zijn vanaf 15.30 open. De PvdA is op zoek naar mensen die midden in de samenleving staan en die de handen uit de mouwen willen steken om de PvdA in Aalsmeer op te bouwen en weer smoel te geven. Een lokale PvdA die zichtbaar is en een partij die het verschil kan maken. Nodig die mensen uit en neem ze mee. We kijken uit naar uw komst en uw reacties. Wilt u spreektijd laat het ons dan even weten. Dat kan via voorzitter Joop Kok, Email: joopkok@planet.nl