Cor Knol nu ook Lid in de Orde van Oranje Nassau

27 april 2018

Cor Knol

Toen mocht Cor Knol vanachter uit de zaal naar voren komen. Vanwege de barricades van tafels en stoelen, verkoos hij de sluiproute achter de receptie langs. “Duidelijk een toneelspeler, die komt vanuit de coulissen,” grapte de op dreef zijnde burgemeester. Hij had gelijk want Cor Knol is al bijna 50 jaar lid van Toneelvereniging Kudelstaart. Zat in het bestuur, stond op de planken en timmerde decors. Tevens is Cor vanaf 1962 actief bij de PvdA, als voorzitter, secretaris, ledenadministrateur, afgevaardigde voor congres en gewest en als gemeenteraadslid.  Nu is Cor beheerder van het buurthuis Hornmeer en tevens betrokken bij het wijkoverleg.

Een sociaal bewogen, humorvol en fijn mens die altijd klaar staat voor een ander, zo omschreef Nobel de markante Cor Knol. Voor de fotograaf trok hij met een grimas nog even zijn strikje recht om weer via dezelfde route terug naar ‘zijn’ tafel te wandelen.