7 maart 2015

PvdA Fietstour ook door Aalsmeer

Vier dagen fietste Marieke van Duijn uit Kudelstaart en de nummer 2 op de lijst voor de Provinciale Staten van de PvdA, voor een duurzamer en gezonder Noord-Holland.

Op 25 februari werd de start van deze “Frisse Windtour”verricht in Hilversum door Minister Plasterk en Aalsmeer was zaterdag 28 februari aan de beurt.

Om 12.15 kwam de “fietscaravan” Aalsmeer binnen via Rijsenhout en Aalsmeerderbrug. Daarna gingen de Pvda fietsers naar de watertoren. Onderweg werd informatie gegeven over de Historische Tuin en de Bovenlanden.

In verband met de Waterschapsverkiezingen werd door Joop Kok, voorzitter PvdA afd. Aalsmeer, gewezen op de Watertoren gebouwd in1925, als symbool voor het inzicht dat water de drager kan zijn van allerlei ziektes. In de watertoren gaf Theo Bergonje van Rijkswaterstaat uitleg over het belang van goed waterbeheer.

Daarna ging de fietscaravan door naar De Kwakel, Nes a/d Amstel en Ouderkerk om te eindigen in Amstelveen. Daar werden Marieke en de andere fietsers verwelkomd met een rode roos door de PvdA afd. Amstelveen.