Penningmeester en Webmaster

Wouter van der Heijde

Schiphol naar de Noordzee

Wouter is er een sterke voorstander van om een delta te bouwen 20 kilometer uit de kust in de Noordzee. Deze delta wordt verbonden met een Hyperloop metro lijn vanuit centraal Amsterdam via het bestaande Schiphol via Haarlem. Een eiland ontwikkelen wat Nederland mondiaal op de kaart zet, wat kan groeien tot start en landingsbanen van Schiphol. Ook geschikt als aanlegplaats voor grote schepen die niet via het Noordzeekanaal Amsterdam kunnen bereiken.

Dit is een heel goed werkgelegenheid project voor bouwers van eilanden, tunnels en metro lijnen.

De kosten die dit project met zich mee brengt wegen op tegen alle kosten die het huidige Schiphol met zich mee brengt, op gebied van milieu, geluidsoverlast. Dit is echt een duurzame oplossing die groei van het aantal vluchten echt mogelijk maakt. De veiligheid risico’s zijn vergeleken met de dichtbevolkte gebieden rondom Schiphol vele male kleiner. En delta’s bouwen kunnen we; kijk maar naar de Maasvlakte bij Rotterdam, die ver in de Noordzee is aangelegd. Kijk naar de zandopspuiting voor de kuststrook tussen Schoorl en Petten.

Minder tijdsverlies en energie verlies door het taxiën van de vliegtuigen naar de polderbaan.

Stop aantasting van het zoetwater bekken van het IJsselmeer. Voorkom overlast voor de bewoners bij en rond  Lelystad. Veroorzaak geen overlast bij de natuurgebieden van de Weerribben. Geen overlast bij de natuurgebieden van de Oostvaarderplassen. Creëer geen nieuw Schiphol bij Lelystad. Schiphol naar de Noordzee en alle schoonheid komt weer terug in de omgeving van waar wij trots op zijn.

Aalsmeer, waar wij leven wonen en werken, in een dorp waar iedereen mee doet.

Schiphol naar de Noordzee

Denk mee met de stelling om het probleem van groei en economie en veiligheid op te lossen
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.