Marieke van Duijn fietst 1000 km

2 maart 2021

PvdA Kandidaat Kamerlid Marieke van Duijn gaat 1000 km fietsen:

Groene vrijwilligers & initiatieven gezocht!

2021 is niet alleen een verkiezingsjaar, het is vooral ook het ‘Nationaal Jaar vrijwillige inzet’. Kandidaat Kamerlid Marieke van Duijn, nr. 38 op de lijst van de Partij van de Arbeid, fietst 1000 km door het land om groene vrijwilligers en hun initiatieven te bezoeken.

Dinsdag 23 februari gaat deze fietstour ‘De Groene 1000’ van start en 12 dagen later, op zaterdag 6 maart hoopt Van Duijn te finishen. Om Corona-proof toch de verbinding te zoeken in het land, is de fiets een gezond middel. Tijdens de fietstocht wil ze graag langsgaan bij een aantal groene initiatieven en natuurlijk de mensen die hieraan bijdragen. “Ik geniet echt van de gedrevenheid van vrijwilligers en laat me er regelmatig door inspireren om de handen uit de mouwen te steken.” Aldus een enthousiaste Van Duijn.

Oproep

Ken jij mooie mensen en initiatieven die zorgen voor een gezonde groene leefomgeving. Laat dat dan weten, Marieke fietst er graag naar toe om hier even bij stil te staan en waar het kan nog een handje te helpen. Mail aan: [email protected] of kijk voor meer informatie op www.pakdekans.nl/DeGroene1000

Het gesprek aangaan onderweg

Tijdens deze fietstocht ‘De Groene 1000’ zal Van Duijn het gesprek aangaan met voorbijgangers over een eerlijke toekomst, betaalbare woningen en een samenleving waarin we allemaal onze bijdragen leveren en elkaar helpen, zoals ook het PvdA plan voor Nederland is. Van Duijn: “Ik verbind graag deze plannen met de duurzame gedachte die onze samenleving eerlijk en leefbaar houdt voor nu en voor toekomstige generaties. Ik ben heel benieuwd naar wat de mensen onderweg hier voor ideeën over hebben.”

De route is globaal als volgt (en voor de initiatieven fietsen we een blokje om):

Di. 23/2:             Den-Helder > via oa Schagen, Alkmaar, Castricum > Haarlem

Woe. 24/2:        Haarlem > via oa Noordwijk, Leiden, Delft, Maassluis, Spijkenisse > Goeree-Overflakkee

Do. 25/2:            Goeree-Overflakkee via Zeeland naar west Brabant (regio Breda)

Vrij. 26/2:           Breda > via oa Eindhoven, Helmond > Deurne

Zat. 27/2:           Gemert > Limburg door (oa omgeving Venlo, Horst, Venray, Gennep) > Nijmegen

Zon. 28/2:          Nijmegen > via oa Arnhem, Apeldoorn, Deventer > Zwolle

Ma. 1/3:             Zwolle/Dalfsen > via oa Meppel, Assen > Groningen

Di. 2/3:               Hogeland/ Zuidhorn > via oa Leeuwarden, Franeker > Harlingen

Woe. 3/3:          Kornwerderzand > via oa Bolsward, Sneek, Lemmer, Emmeloord > Lelystad

Don. 4/3:            Oostvaardersplassen > Horsterwold, Zeewolde, Nijkerk, Amersfoort > regio Utrecht

Vrij. 5/3:             Gooi- en Vechtstreek > Amsterdam, Abcoude > gem. Nieuwkoop

Zat. 6/3:             Mijdrecht > Uithoorn, Amstelveen, Aalsmeer, Haarlemmermeer > Haarlem

Zaterdag 6 maart om 13:30 uur in Aalsmeer

Voor contact onderweg, neem contact op met de coördinator, Sanneke Bolderheij, tel. +31 6 30756999 en mail: [email protected] Of voor meer PvdA gerelateerde vragen, neem dan contact op met de perswoordvoerder van het partijbureau: Sanne-Louise de Bruin, tel. +31 6 57520569.