Marieke van Duijn trakteert zorgmedewerkers op stroopwafels

8 maart 2021

Een zonnige lentedag en daar kwam ze aanfietsen, de stoere oud-Kudelstaartse Marieke van Duijn die de afgelopen week zo’n duizend kilometers door Nederland fietste, dit alles in het kader van de komende verkiezingen voor de Tweede Kamer.
Ze staat op nummer 39 van de kieslijst van de PvdA, Terecht vond ze het zinvol haar fietstocht van 1000 kilometer, die haar door Nederland voerde, te beëindigen in Aalsmeer.
Omdat de Partij van de Arbeid dit jaar 75 jaar bestaat (met de SGP de oudste politieke partij van ons land) trakteert deze partij zorgmedewerkers door heel het land.
De jarige partij deelde afgelopen zaterdag dus ook uit in Aalsmeer. en dankzij enkele actieve leden van onze afdeling was gekozen voor een vestiging van Ons Tweede Thuis aan de Beethovenlaan.
De zorgmedewerkers werden afgelopen zaterdag verrast met enkele manden vol stroopwafels.Naast onze fractievoorzitter Jelle Buisma was bestuurslid Frits Nisters aanwezig.

PvdA en zijn belangrijke rol in Aalsmeer

Nisters:” De afdeling Aalsmeer heeft de afgelopen vijfenzeventig jaar een belangrijke rol gespeeld in onze gemeente en nam onder meer het initiatief voor de oprichting van de Stichting De Bovenlanden. Nico Borgman, vele jaren namens de PvdA wethouder in onze gemeente, was de oprichter van De Bovenlanden. Nu een groene gezonde leefomgeving meer dan ooit de aandacht vraagt van de Aalsmeerse bestuurders is het goed te wijzen op het belang van deze Stichting Bovenlanden, gesticht door de bijna negentigjarige Borgman die nog steeds mnet belangstelling ons wel en wee volgt.”
De na de lange fietstocht nog bijzonder opgewekt en fit ogende Marieke van Duijn had afdelingsvoorzitter Jan Westerhof op het laatste traject(Uithoorn/Amstelveen/Aalsmeer voorzitter Jan Westerhof als fietsgenoot.
Rest nog te vermelden dat tijdens de 1000 kilometer lange fietstocht met her en der gevoerde opgewekte gesprekken, Marieke van Duijn ook zakjes met bloemzaad uitdeelde.
De bloemrijke gift ging gepaard net de ietwat filosofische tekst: Het gaat meer om de zaadjes die je plant dan om de oogst die je binnenhaalt…..
En nu toch maar hopen op een goede oogst volgende week maandag, dinsdag en woensdag!