Nieuw bestuur PvdA Aalsmeer

27 november 2019

Tijdens de algemene ledenvergadering in september hebben de leden van PvdA Aalsmeer een nieuw bestuur benoemd.  Het bestuur heeft een aantal taken verdeeld

Taakverdeling bestuursleden

• Adres Secretariaat     Dorpsstraat 22 1431CD Aalsmeer
  • E-mail adres bestuur                 [email protected]
  • Woningbouw, ruimtelijke ordening Joop Kok, Frits Nisters
  • Vrouwennetwerk, sociale zaken     Petra Langezaal
  • Groene ruimte    Jan Westerhof
  • Fietspaden    Jan Westerhof

Werkplan

Het bestuur heeft een Werkplan september 2019 – december 2020 opgesteld. De belangrijkste punten hieruit zijn:

1. In 2019 en 2020 willen we in gesprek gaan met inwoners en organisaties in Aalsmeer. Daarvoor worden minimaal 2 werkbezoeken afgelegd.
  2. Er worden bijeenkomsten georganiseerd waarop thema’s worden besproken die voortkomen uit de speerpunten van ons verkiezingsprogramma voor de gemeenteraad: Zorg en Ruimtelijke Ordening (woningbouw, leefbaarheid).
  3. De fractie zet zich in op de werkgebieden Zorg en Ruimtelijke Ordening (woningbouw, leefbaarheid). Vanuit de samenwerkende partijen PvdA, GL, D66 en AA zijn 3 werkgroepen gestart om nieuwe ideeën te ontwikkelen en het raadswerk te ondersteunen:
  • Ruimtelijke ordening (bijvoorbeeld wonen)
  • Duurzaamheid (bijvoorbeeld groen, wegen, fietspaden, energietransitie)
  • Allerlei (bijvoorbeeld ambtelijke samenwerking Amstelveen, Schiphol).

Om het Werkplan tot een succes te maken is steun van de leden nodig bij het organiseren en deelnemen aan werkbezoeken.

Voor het bemensen van de werkgroepen die de fractie samen met de 3 andere fracties opzet hebben zijn leden uit onze partij nodig die hun kennis willen inzetten om ideeën te ontwikkelen en voorstellen en plannen van B&W willen beoordelen: enerzijds als ondersteuning van onze fractie in de gemeenteraad, anderzijds om het gedachtengoed van de PvdA voor het voetlicht te brengen bij de inwoners van  Aalsmeer. Wilt u aan een van deze activiteiten deelnemen of wilt u hierover meer informatie, neem dan contact op met een van de bestuursleden of stuur een mail naar [email protected]

Bestuur en fractie van PvdA Aalsmeer,

Jan Westerhof, voorzitter